Mám ráda, když nacházím recepty s ingrediencemi na začátku a nemusím složitě scrollovat až dolů. Napřed tedy uvidíte recept – ingredience & postup, až pak co to kitchari je a proč je dobré si jej udělat.


celkový čas strávený v kuchyni: cca 60 minut – a když si dáte na čas, tak i dýl 😄
náročnost: zvládne i začátečník

– – I N G R E D I E N C E – –
1 hrnek žlutého půleného hráchu (nebo čočky)
1/2 hrnku dlouhozrnné rýže
1 malá brokolice
1 malá cuketa
1 balení špenátu

n a  p á n v i č k u
ghe/slunečnicový olej/máslo

k o ř e n í (1 lžička)
čerstvého nastrouhaného zázvoru
mletý koriandr
semínka fenyklu
pískavice
kurkuma
sůl

n a   c h u ť
řecký jogurt

– – P O S T U P – –

  1. smíchej dohromady rýži a hrách
  2. rozehřej na pánvičce na mírném ohni ghí/máslo/olej, přidej nastrouhaný zázvor a 30 sekund míchej
  3. přidej k zázvoru zbytek koření, míchej 30 sec, dokud neucítíš, jak to voní
  4. přidej směs hrachu a rýže na pánvičku, zamíchej
  5. přidej vodu (cca 3 hrnky), osol
  6. cca 40 minut to nech vařit pod pokličkou, sem tam zamíchej – pozor, aby se to nepřipeklo ke dnu pánve
  7. vmíchej tam hrnek na drobno nakrájené brokolice, nech 5 minut
  8. vmíchej tam nastrouhanou cuketu a nakrájený čerstvý špenát, nech 5 minut
  9. dej si k tomu jogurt a bon appetit!

KITCHARI je tradiční ajurvédský pokrm a lze ho dělat na mnoho dalších způsobů než ten, co je uvedený nahoře. Typickými ingrediencemi je žlutý hrách, basmati rýže, směs koření a ghee.
V tomhle receptu je navíc dávka zelené bomby plné živin v podobě brokolice, cukety a špenátu. Věděli jste, že se vitamín D z brokolice vstřebává mnohem lépe, když si k ní dáte nějaký jogurt?

Výhody kitchari:
👉 pro tělo je jednoduché jídlo strávit,
👉 řadí se mezi detoxikační jídla – především v kitchari s mungo fazolemi,
👉 plná zdrojů proteinů.